آخرین تحولات لبنان

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: 1018234

نمایش امت سازی با محوریت فلسطین

محمد کاظم انبارلویی، کارشناس مسائل سیاسی

نامه جمعی از امامان جمعه و جماعت و مبلغان اهل سنت کشور خطاب به رهبر معظم انقلاب در میانه کشاکش های منطقه ای از ابعاد مختلف مهم و قابل توجه به نظر می رسد.

نامه جمعی از امامان جمعه و جماعت و مبلغان اهل سنت کشور خطاب به رهبر معظم انقلاب در میانه کشاکش های منطقه ای از ابعاد مختلف مهم و قابل توجه به نظر می رسد. ۳ هزار تن از علمای اهل سنت دیروز در مرقومه مذکور که خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد مراتب قدردانی و حمایت خود را از عملیات ظفرمند وعده صادق ۲ اعلام کردند.

نخستین دلیل اهمیت پیام از منظر اتحاد امت و وحدت آفرینی است اقدامی که دقیقا در نقطه مقابل خواسته ائتلاف غربی – عبری قرار دارد. این اقدام نشان می دهد اهل سنت در کنار برادران شیعه در مقابل کاخ ظلم و ستم قد علم کرده و حاضر نیستند در برابر جنایات اشغالگران سکوت کنند. در حوزه مردمی نیز این اتحاد با محوریت قدس و آرمان فلسطین این روزها به وضوع قابل مشاهده است. هنگامی که شهروندان مصری و مراکشی در واکنش به بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه نصر فضای مجازی را پر می کنند و یا اردنی ها و عراقی ها با موشک های ایرانی برای دشمن صهیونیست رجز می خوانید این چیزی جز وحدت میدانی در امت اسلامی نیست. برگزاری اجتماعات بزرگ مردمی در پاکستان، هندوستان، ترکیه و.. در حمایت از ملت مظلوم فلسطین فریاد اتحاد امت واحده است؛ تحولی که به برکت طوفان الاقصی آغاز شده و در آینده اثار پرباری خواهد داشت.  

دلیل دوم اهمیت این اقدام بازتاب آن در میدان جنگ روایت ها است. دشمن با استفاده از بازوهای رسانه ای خود بارها تلاش داشته تحولات کنونی فلسطین را تنش افرینی و ماجراجویی محور مقاومت به رهبری ایران قلمداد کرده و به این طریق با اختلاف افکنی اهل سنت را این موضوع دور سازد. نامه علمای اهل سنت به رهبر معظم انقلاب اما یک کلیدواژه برجسته داشت و آن هم تاکید بر حرکت در مسیر وحدت و جهاد تبیین است. این یعنی با وجود تلاش بوقچی های غربی، مسیر وحدت به حول و قوه الهی در ریل درست آن در حرکت بوده و نمود برجسته آن قرار گرفتن گروه مبارز سنی حماس و جهاد اسلامی با حزب الله و انصارالله در رغم زدن حماسه های بزرگ در مسیر آزادی فلسطین عزیز است. این در حالی است که امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه اخیر خود، جهان عرب را خطاب قرار دادند و با زبان فصیح جهان اسلام و سرتاسر مردم دنیا را در جریان جنگ روایت‌ها در خصوص نبرد طوفان‌الاقصی قرار دادند.

در نهایت اینکه امروز با گذشت بیش از یک سال از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از یکصدو پنجاه هزار تن از مردم این شهر زخمی و یا به شهادت رسیده اند. در این بین متأسفانه هنوز برخی از علمای جهان عرب و اسلام هستند که روزه سکوت گرفته و نظاره گر اوضاع هستند. اما جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای با حمایت قاطع از حرکت قهرمانه مبارزان فلسطینی که برای آن هزینه سنگینی هم داده و می دهد، توانست فلش ها را دوباره به سمت فلسطین چرخانده و مسئله اول جهان اسلام را در قلب ها زنده کند. در این مسیر حضرت ایت الله خامنه ای در قامت یک پرچم دار بزرگ ظاهر شدند تا جایی که در طی ماه های اخیر بسیاری از علمای اهل سنت نیز به این نقش راهبردی ایشان اذعان کرده و بر نقش راهبری ایشان در نزاع کنونی منطقه صحه گذاشته اند  این همگرایی در بین امت واحده و مسلمان جهان  می تواند همانند سوخت موشکی از جنس عملیات وعده صادق 1و2 باشد که به راحتی  قلب رژیم صهیونیستی، ایالات متحده آمریکا، کشورهای غربی و همپیمانان منطقه ای آنها را  هدف قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.